קייב בזמן מלחמה: מה קורה שם עכשיו?

מעודכן ל-11.10

הפלישה הרוסית לאוקראינה, שהתחילה ב-24 בפברואר 2022, ערערה את העולם כולו בשנה האחרונה. כוחות רוסים תקפו את אוקראינה וחדרו לשטחה, ובימים הראשונים הגיעו עד לבירתה, קייב. 

נכון ליום כתיבת שורות אלו (11.10.22) הרוסים כבר נסוגו לחלוטין מאזור קייב, וזה משאיר הרבה שאלות פתוחות – האם ניתן להגיע לבקר בקייב? מה פתוח בעיר והאם זה מסוכן? ננסה לענות על כל השאלות האלו בכתבה הבאה. 

החזית בין רוסיה לקייב

בימים הראשונים של הלחימה הצבא הרוסי הגיע ממש עד לבירה עצמה. נשמעו אזעקות רבות בקייב עקב מתקפת טילים על העיר, וקרבות פרצו בסביבתה ובמספר חלקים בעיר עצמה. הסופרמרקטים התרוקנו ממוצרים, התושבים ברחו מהעיר, ואלו שנשארו התחבאו בתחנות הרכבת התחתית.

הלוחמה העזה התנהלה במשך תקופה סביב קייב, עד שבסוף במרץ הודיעו הרוסים על הפחתה דרמטית של הפעילות באזור. באפריל האוקראינים השתלטו לחלוטין על הפרברים של קייב והרוסים נסוגו מהעיר. עד כה, הרוסים לא שבו לאזור קייב, ובחודשים האחרונים העיר התחילה לשוב לשגרה.

האם ניתן להגיע לקייב?

ב-24 בפברואר, תחילת הפלישה הרוסית, אוקראינה סגרה את שטחה האווירי לטיסות של אזרחים. על אף שסביב העיר כבר לא מתנהלים קרבות, המלחמה בין רוסיה לאוקראינה עדיין מתנהלת בשטחים אחרים במדינה. לכן, אין טיסות פעילות שמגיעות מישראל לקייב ועדיין ישנן הגבלות על השטח האווירי שמעל המדינה.

אם אתם עדיין מעוניינים להגיע לקייב, ניתן לעשות זאת על ידי מעבר גבולות יבשתיים, כמו מעברי הגבול עם פולין, רומניה ומולדובה.

האם מקומות פתוחים בקייב?

מאז רוסיה נסוגה מאזור קייב, העיר התחילה לחזור לחיים. אנשים ורכבים כבר שבו לרחובות ואוקראינים שעזבו את קייב חזרו לבתיהם החל מאפריל. מדפי הסופרמרקטים התמלאו, וכן גם בתי קפה, המסעדות ומכוני היופי נפתחו. כמו כן, גם בתי הספר חזרו לפעילות בספטמבר האחרון, והילדים חזרו לכיתות. חזרה לפעילות גם התחבורה הציבורית, כולל הרכבת התחתית. בתחילת ספטמבר רשת מקדונלדס הודיעה שתפתח מחדש את סניפיה בקייב ובמערב אוקראינה, ושלושה סניפים כבר נפתחו בבירה. 

התושבים בקייב חזרו לשגרה כמעט באופן מלא, ועל אף הדאגה מהמתרחש במדינתם, ניתן לומר כי הבירה חזרה לתפקד בצורה פחות או יותר נורמטיבית, בהתחשב בנסיבות.

האם מומלץ להגיע לקייב?

למרות שהחיים כביכול חזרו לשגרה, חשוב לקחת בחשבון שהמדינה עדיין נמצאת במלחמה. זירות הקרב אמנם מרוחקות מעיר הבירה, אך עדיין ישנן אזהרות מסע של משרד החוץ להימנע מהגעה לקייב ולאוקראינה בכלל, וכן אין טיסות זמינות לבירה. חשוב לדעת כי לשגרירות ישראל אין כיום נוכחות רציפה בשטחי המדינה ואין שירותים קונסולריים זמינים. 

אם בכל זאת אתם צריכים להגיע לקייב מכל סיבה שהיא, דעו שהדבר אכן אפשרי דרך מעברי הגבול היבשתיים, ושהעיר עצמה נחשבת בטוחה יחסית.

תוכן עניינים

מחפשים מדריך בקייב?

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעה!

ביטוח נסיעות לקייב, אוקראינה
קייב, בירת אוקראינה, היא עיר שמשלבת בין העתיק לחדש בצורה מרהיבה. מקדשי העיר העתיקה והארכיטקטורה הסובייטית, דרך הפארקים הירוקים ועד לחיי הלילה התוססים והקהילה האמנותית...